måndag 17 september 2012

En trasig kamera

I lördags fotade jag en heldag bröllop med Johan och Ida Söder. Jag har lärt känna ett supertrevligt par och haft grymt kul. Det blev en väldigt lång och hård dag, men o så värt. Jag åkte från Umeå vid sju på morgonen och var färdigt runt 22. Det hinner bli ett par bilder när man fotar konstant i 13 timmar.


När jag fotar bröllop har jag med mig två kameror. Dels för att underlätta under fotograferingen och dels för att ha som reserv om något skulle hända. Just i lördags var det väldigt tur att jag hade med mig två. Sent på kvällen när jag ska ta en bild så ligger allt i sökaren snett. Så jag plockar bort objektivet och ser att spegeln lossnat. Detta gör kameran helt obrukbar tills att det fixats.

Sista timman fick andra kameran byta objektiv flitigt.




Förhoppningsvis är det ganska enkelt att laga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar