fredag 28 december 2012

Tack tomten

Vad skönt det har varit med jul. Att få ta det lugnt och umgås med familjen. Helt utan att jobba. Jag glömde till och med telefonen hemma, det gick, även om det stundtals var jobbigt. Jag lider garanterat av Nomofobi.

Jag fick lite intressant läsning av tomten i julklapp. Två böcker jag varit barnsligt taggad på.




Sälj Det Med Ord - Copywriterbibeln
Jag är en riktig reklamnörd. Jag älskar att titta på bra reklamannonser och tv-reklamer. Psykologin bakom och hur de som gör dem går till väga. I boken går de igenom allt man kan vilja veta om Copywriters, eller reklamskribenter som det heter på svenska, och deras jobb. Intervjuer med duktiga sådana som triggar peppen.




Trust Me I'm Lying - Confessions Of A Media Manipulator
Ännu en bok om reklam. Eller... mer marknadsföring. Kreativa sätt att nå ut till media och människor med dina olika projekt. Går att applicera på vad som helst egentligen. Vare sig du ska sälja en bok, en kopp kaffe, en blogg eller dig själv som kreativ människa. Har inte börjat läsa den än men är spänd att göra det!




Har du några bra boktips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar