torsdag 17 januari 2013

Årets första

I helgen kom jag igång med årets första personliga projekt. Det kommer bli en serie bilder som en förgrening av Druiden jag fotade i somras. Vi tog oss till Lycksele djurpark för att spendera några timmar helt själva på djurparken. Som kallast var det -26 grader och efter dubbla tvåtimmarsvängar var jag både frusen och mör.



Trots ordentliga kläder väldigt kallt

Fokus i denna serie kommer ligga på gigantiska näst intill utdöda djur som levt i Sverige tidigare. Bland annat Visent och Myskoxar. Exakt hur det blir får ni se när bilderna börjar bli färdiga.

Jag kan starkt rekommendera ett besök på Lycksele Djurpark. Jag har inte varit där på 15 år, men man får en nästan euforisk känsla när man står bredvid dessa mäktiga djur. Passa på innan de försvinner helt.



Nu väntar ett 40-tal timmar efterarbete på bilderna.


Modell och assistent: Peter Falck
 

Fotografer ser verkligen roliga ut i arbete

Vackert under resan hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar