tisdag 1 januari 2013

Mål och löften

Jag har aldrig varit mycket för nyårslöften. Det är ett bra sätt att bli besviken på sig själv. Jag väljer att kalla det mål istället. Jag ska sikta mot stjärnorna och hoppas att jag lyfter från marken. Genom att berätta mina mål här, har jag satt press på mig själv att nå dit.

Personliga mål för året:

  •  Spendera mer tid med lilla familjen. Ut och resa, fara på stranden, utflykter till pulkabacken och andra små roliga moment som förgyller vardagen.
  • Försöka träna en gång i veckan. En gång i tiden tränade jag varje dag i olika idrotter. Jag har legat på lat-sidan lite för mycket senaste åren. Men en dag i veckan är banne mig genomförbart.
  • Läsa mer. Jag har varit alldeles för dålig på att leta reda på bra böcker. Men jag vill insupa information och bli den bästa och smartaste människa jag har potential att bli. Läsa är ett utmärkt sätt att komma närmare.

Yrkesmässiga mål:

  • Få ett stort reklamprojekt. Jag vill ha en saftig reklamkampanj i mina händer. En kampanj från ett större företag, med annonser i flera tidningar, internet, busskurer och kanske på bussar(?).
  • Ta mig an färre men större uppdrag. Fortsätta göra sådant jag älskar. Men spendera mer tid på de jobben jag gör och istället för att göra många små - göra några men större projekt.
  • Göra sju personliga projekt. En varannan månad är för lite. Sju känns lagom. Det är livsviktigt för att utveckla mig själv som fotograf/kreatör/medieproducent och för att få den portfolio jag själv vill ha.



Vad har du för mål i år och vad ska du göra för att nå dem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar